Pravidla hry NaPALMně 2018
O hře
- NaPALMně je hra, kterou (jak je z názvu zajisté patrno) vytvořil tým NaPALM právě pro vás. Cílem hry je projít na základě vyřešených zpráv postupně všemi stanovišti až do cíle.
- Hra se skládá ze série stanovišť. Na každém stanovišti je zašifrována zpráva, pomocí které se dostanete na další stanoviště. Některá stanoviště mohou být dělená, ale to je spíše výjimkou.
- Hra je fyzicky náročná. Délka hry bude více než 20 km, částečně ve městě, částečně terénem.
- Kapacita hry je
70 týmů 50 týmů.
Podmínky účasti
- Hry se účastní týmy o maximálním počtu 5 osob.
- Hra je určena hráčům starším 18 let, kteří se účastní na vlastní nebezpečí a jsou plně odpovědní za případné škody, jež způsobí. Organizátoři nenesou za bezpečnost ani jednání hráčů zodpovědnost. Osoby mladší 18 let smí soutěžit pouze v případě, že je členem týmu i osoba starší 18 let, která pak za ně zodpovídá.
- Tým se musí na těchto stránkách registrovat do středy 4. 4. 2018.
- Tým musí uhradit registrační poplatek ve výši 400 Kč do čtvrtka 5. 4. 2018 - podrobnosti v autentizované části.
- Registrační poplatek týmu byl na účet organizátorů připsán před překročením kapacity hry.
- Tým se musí dostavit na start hry minimálně 15 minut před začátkem hry.
Start, cíl, trasa
- Hra začíná v pátek 6. 4. 2018 cca v 18:00 v Tišnově. Podrobné informace o startu hry (zejména místo a čas) se dozví týmy v závěrečných informacích, nejpozději ve středu před hrou.
- Hra končí v sobotu 7. 4. 2018 ve 14:00, kdy proběhne vyhlášení výsledků.
- Do cílového stanoviště musí dorazit alespoň 50 % registrovaných členů týmu.
- Tým musí být schopen předložit materiály ze všech stanovišť a musí být schopen vysvětlit principy řešení jednotlivých šifer.
- Tým se může v kterémkoliv místě hry rozdělit.
- Pokud se tým rozhodne hru vzdát, dozví se polohu cíle po zaslání ukončovací SMS (Viz "Průběh hry a systém nápověd").
- Není dovoleno přeskakovat stanoviště. Nalezne-li tým náhodou stanoviště s pořadovým číslem vyšším, než které právě hledá, nesmí si vzít zprávu. Musí nejprve najít všechna předchozí stanoviště.
- Postup týmu na základě vyluštěných zpráv může být kontrolován i na jiných stanovištích než pouze v cíli.
Stanoviště a zprávy
- Zprávy budou označeny nepřerušenou číselnou řadou a logem hry. Některá stanoviště mohou být dělená, v tom případě jsou jednotlivé části navíc označeny písmenem ze začátku abecedy (a, b, c, ...).
- V hlavičce každé zprávy bude uveden kód stanoviště. Kód stanoviště se použije při nahlášení příchodu týmu na stanoviště. Více viz sekce "Průběh hry a systém nápověd".
- Na stanovištích si smí každý tým vzít maximálně jednu sadu zpráv, která zpravidla obsahuje dvě kopie zadání. Je-li však na stanovišti pouze jedna zbývající sada, musí zde tým tuto sadu zanechat pro ostatní, zprávu si opsat a informovat o této situaci neprodleně organizátory.
- Zprávy se nesmí ničit ani pozměňovat.
- Zprávy jsou na stanovištích ukryty tak, aby je pokud možno nenašel někdo, kdo se hry neúčastní, proto může jejich objevení chvíli trvat. Hledejte je však maximálně do vzdálenosti 10 m od předpokládaného stanoviště.
- Pokud se ve zprávě vyskytuje informace uvozená slovy "V následujícím textu nehledejte šifru", pak následný text psaný kurzívou neobsahuje šifru a interpretuje se běžným způsobem.
- Není-li uvedeno jinak, pak je ve zprávách použita anglická abeceda o 26 písmenech (tj. A-Z, bez diakritiky a bez písmene CH).
- Pokud je použit Polský kříž, pak ve variantě bez CH (27. znak je mezera nebo prázdný znak - podle kontextu).
- Pokud je použita klávesnice, pak QWERTY.
- Pokud je potřeba počítat v textu znaky, pak mezera, otazník, vykřičník, čárka, tečka, středník... se nepočítají.
- Pokud je potřeba indexovat displej, používá se notace z obrázku
Vybavení do hry
Omezení a zákazy
- K přesunům během hry je možné použít pouze vlastního těla a dopravních prostředků IDS JMK. Není-li v samotné hře uvedeno jinak, jsou ostatní druhy transportu zakázány (např. autostop, kolo, koloběžka, kolečkové brusle).
- Je povoleno používat GPS i k orientaci a navigaci během hry.
- Tým může využít informace od osob, které nejsou registrovanými členy týmu (tzv. "přítel na telefonu"), případně informace od náhodných kolemjdoucích. Tyto informace však mohou být pouze věcné povahy - tím rozumějte encyklopedické vědomosti, které mohou být potřebné pro vyřešení zprávy. Zapojovat osoby, které nejsou registrovanými členy týmu, do principielního řešení zprávy je zakázáno.
- Během hry je zakázáno jít záměrně v závěsu za jiným týmem (nebo týmy) s cílem nechat se vést na další stanoviště.
- Není-li výslovně uvedeno jinak, je zakázáno vstupovat do oplocených nebo jinak uzavřených soukromých prostor.
- Není-li výslovně uvedeno jinak, nehledejte informace u osob, které jsou ve službě (v práci): např. u policistů, pracovníků za přepážkami, apod.
- Hráči jsou povinni dodržovat všechna zákonná ustanovení a pravidla bezpečnosti, předcházet riziku zranění, zejména není dovoleno přebíhat rušné silnice, vstupovat do železničních tunelů, chodit po kolejišti vlaku apod. Také připomínáme, že v lesích je zakázáno rozdělávat oheň a vstupovat na území přírodních rezervací mimo značené cesty.
Průběh hry a systém nápověd
- Průběh hry je sledován automatickým
SMS online systémem, který zaznamenává důležité akce týmů. Číslo pro zasílání SMS zpráv se týmy dozví na startu. Online systém bude přístupný v autentizované části hry po spuštění hry.
- Na startu dostane tým sadu "nápovědových šifer". Tyto šifry by měly být lehčí než běžné šifry udávající polohu následujícího stanoviště.
Řešením nápovědových šifer je jedno slovo. Počet "nápovědových šifer" je cca 2/3 počtu běžných šifer.
- Po příchodu na každé stanoviště (kromě startu) zadá tým kód stanoviště.
Tato má dvojí význam:
- slouží k evidenci průchodu jednotlivých týmů stanovišti (statistika bude zveřejněna na stránkách hry),
- určuje začátek intervalu, po kterém lze žádat o nápovědu, případně o polohu následujícího stanoviště.
- O nápovědu lze požádat v online systému po čase, který se od systému dozví.
- Na některých stanovištích (bude to u nich napsáno) není řešením šifry umístění dalšího stanoviště, v takovém případě je potřeba zadat do online systému řešení šifry. Systém sdělí umístění dalšího stanoviště.
- Pokud nápověda nepomůže, lze řešení šifry vzdát a požádat o polohu stanoviště. Toto je možné až po čerpání nápovědy a nejdříve po 90 minutách od zadání kódu stanoviště.
Vyhodnocení hry
- O pořadí týmu na konci hry se rozhoduje podle těchto kriterií:
- Nejvyšší dosažené stanoviště. (Čím vyšší stanoviště, tím lépe.)
- Počet správně odeslaných DEAD na všech stanovištích kromě posledního navštíveného stanoviště. Dosažení cíle se počítá jako stanoviště. (Čím méně DEADů, tím lépe.)
- Čas odeslání správného RES posledního navštíveného stanoviště, pokud se na stanovišti odesílá a nebyl na tomto stanovišti odeslán DEAD. (Čím nižší čas, tím lépe.)
- Čas příchodu na nejvyšší stanoviště. (Čím nižší čas, tím lépe.)