NaPALMně je hra, kterou (jak je z názvu zajisté patrno) vytvořil tým NaPALM právě pro vás. Cílem hry je projít na základě vyřešených zpráv postupně všemi stanovišti až do cíle.
Hra se skládá ze série stanovišť, na každém stanovišti je zašifrována zpráva udávající polohu dalšího stanoviště, některá stanoviště mohou být dělená, ale to je spíše výjimkou.
Hra je fyzicky náročná. Délka hry bude více než 20 km, částečně ve městě, částečně terénem.
Kapacita hry je 70 týmů.
Podmínky účasti
Hry se účastní týmy o maximálním počtu 5 osob.
Hra je určena hráčům starším 18 let, kteří se účastní na vlastní nebezpečí a jsou plně odpovědní za případné škody, jež způsobí. Organizátoři nenesou za bezpečnost ani jednání hráčů zodpovědnost. Osoby mladší 18 let smí soutěžit pouze v případě, že je členem týmu i osoba starší 18 let, která pak za ně zodpovídá.
Tým se musí na těchto stránkách registrovat do středy 26. 3. 2014. Registrace byla zahájena 3. 1. 2014.
Tým musí uhradit registrační poplatek ve výši 350 Kč do čtvrtka 27. 3. 2014 - podrobnosti v autentizované části.
Tým se musí dostavit na start hry minimálně 15 minut před začátkem hry.
Start, cíl, trasa
Hra začíná v pátek 28. 3. 2014 v 17:30. Podrobné informace o startu hry (zejména místo a čas) se dozví týmy v závěrečných informacích, nejpozději ve středu před hrou.
Hra končí v sobotu 29. 3. 2014 ve 14:00, kdy proběhne vyhlášení výsledků.
Do cílového stanoviště musí dorazit alespoň 50 % registrovaných členů týmu.
Tým musí být schopen předložit materiály ze všech stanovišť a musí být schopen vysvětlit principy řešení jednotlivých šifer.
Tým se může v kterémkoliv místě hry rozdělit.
Pokud se tým rozhodne hru vzdát, dozví se polohu cíle po zaslání ukončovací SMS (Viz "Průběh hry a systém nápověd").
Není dovoleno přeskakovat stanoviště. Nalezne-li tým náhodou stanoviště s pořadovým číslem vyšším, než které právě hledá, nesmí si vzít zprávu. Musí nejprve najít všechna předchozí stanoviště.
Postup týmu na základě vyluštěných zpráv může být kontrolován i na jiných stanovištích než pouze v cíli.
Stanoviště a zprávy
Zprávy budou označeny nepřerušenou číselnou řadou a logem hry. Některá stanoviště mohou být dělená, v tom případě jsou jednotlivé části navíc označeny písmenem ze začátku abecedy (a, b, c, ...).
V hlavičce každé zprávy bude uveden kód stanoviště. Kód stanoviště se použije při nahlášení příchodu týmu na stanoviště. Více viz sekce "Průběh hry a systém nápověd".
Na stanovištích si smí každý tým vzít maximálně jednu sadu zpráv, která zpravidla obsahuje dvě kopie zadání. Je-li však na stanovišti pouze jedna zbývající sada, musí zde tým tuto sadu zanechat pro ostatní, zprávu si opsat a informovat o této situaci neprodleně organizátory.
Zprávy se nesmí ničit ani pozměňovat.
Zprávy jsou na stanovištích ukryty tak, aby je pokud možno nenašel někdo, kdo se hry neúčastní, proto může jejich objevení chvíli trvat. Hledejte je však maximálně do vzdálenosti 10 m od předpokládaného stanoviště.
Pokud se ve zprávě vyskytuje informace uvozená slovy "V následujícím textu nehledejte šifru", pak následný text psaný kurzívou neobsahuje šifru a interpretuje se běžným způsobem.
Není-li uvedeno jinak, pak je ve zprávách použita anglická abeceda o 26 písmenech (tj. A-Z, bez diakritiky a bez písmene CH).
Pokud je použit Polský kříž, pak ve variantě bez CH (27. znak je mezera nebo prázdný znak - podle kontextu).
Pokud je použita klávesnice, pak QWERTY.
Pokud je potřeba počítat v textu znaky, pak mezera, otazník, vykřičník, čárka, tečka, středník... se nepočítají.
Pokud je potřeba indexovat displej, používá se notace z obrázku
K přesunům během hry je možné použít pouze vlastního těla a dopravních prostředků IDS JMK. Není-li v samotné hře uvedeno jinak, jsou ostatní druhy transportu zakázány (např. autostop, kolo, koloběžka, kolečkové brusle).
Je zakázáno používat GPS k orientaci a navigaci během hry. Použít GPS pro ukládání trasy k jejímu pozdějšímu vyhodnocení po ukončení hry je možné.
Tým může využít informace od osob, které nejsou registrovanými členy týmu (tzv. "přítel na telefonu"), případně informace od náhodných kolemjdoucích. Tyto informace však mohou být pouze věcné povahy - tím rozumějte encyklopedické vědomosti, které mohou být potřebné pro vyřešení zprávy. Zapojovat osoby, které nejsou registrovanými členy týmu, do principielního řešení zprávy je zakázáno.
Během hry je zakázáno jít záměrně v závěsu za jiným týmem (nebo týmy) s cílem nechat se vést na další stanoviště.
Není-li výslovně uvedeno jinak, je zakázáno vstupovat do oplocených nebo jinak uzavřených soukromých prostor.
Není-li výslovně uvedeno jinak, nehledejte informace u osob, které jsou ve službě (v práci): např. u policistů, pracovníků za přepážkami, apod.
Hráči jsou povinni dodržovat všechna zákonná ustanovení a pravidla bezpečnosti, předcházet riziku zranění, zejména není dovoleno přebíhat rušné silnice, vstupovat do železničních tunelů, chodit po kolejišti vlaku apod. Také připomínáme, že v lesích je zakázáno rozdělávat oheň a vstupovat na území přírodních rezervací mimo značené cesty.
Průběh hry a systém nápověd
Průběh hry je sledován automatickým SMS systémem, který zaznamenává důležité akce týmů. Číslo pro zasílání SMS zpráv se týmy dozví na startu.
Na startu dostane tým sadu "nápovědových šifer". Tyto šifry by měly být lehčí než běžné šifry udávající polohu následujícího stanoviště.
Řešením nápovědových šifer je jedno slovo. Počet "nápovědových šifer" je cca 2/3 počtu běžných šifer.
Po příchodu na každé stanoviště (kromě startu) pošle tým SMS ve tvaru:
NAPALMNE STA čísloTýmuhesloTýmukódStanoviště
Tato SMS má dvojí význam:
slouží k evidenci průchodu jednotlivých týmů stanovišti (statistika bude zveřejněna na stránkách hry),
určuje začátek intervalu, po kterém lze žádat o nápovědu, případně o polohu následujícího stanoviště.
O nápovědu lze požádat po hodině od příchodu na stanoviště zasláním SMS ve tvaru:
NAPALMNE HELP čísloTýmuhesloTýmučísloNápovŠifryřešeníNápovŠifry
Obratem vám bude zaslána SMS s nápovědou.
Pokud nápověda nepomůže, lze požádat po 90 minutách od příchodu na stanoviště o polohu následujícího stanoviště zasláním SMS ve tvaru:
NAPALMNE DEAD čísloTýmuhesloTýmučísloNápovŠifryřešeníNápovŠifry
Obratem vám bude zaslána SMS s polohou dalšího stanoviště.
Hru lze předčasně ukončit zasláním SMS ve tvaru:
NAPALMNE KONEC čísloTýmuhesloTýmu
Obratem dostanete SMS s polohou cíle.
Vyhodnocení hry
O pořadí týmu na konci hry se rozhoduje podle těchto kriterií: