Pravidla hry NaPALMně 2011
O hře
- NaPALMně je hra, kterou (jak je z názvu zajisté patrno) vytvořil tým NaPALM právě pro vás. Cílem hry je projít na základě vyřešených zpráv postupně všemi stanovišti až do cíle.
- Hra se skládá ze série stanovišť, na každém stanovišti je zašifrována zpráva udávající polohu dalšího stanoviště, některá stanoviště mohou být dělená, ale to je spíše výjimkou.
- Hra je fyzicky náročná. Délka hry bude více než 20 km, částečně ve městě, částečně terénem.
- Kapacita hry je 50 týmů.
Podmínky účasti
- Hry se účastní týmy o maximálním počtu 5 osob.
- Hra je určena hráčům starším 18 let, kteří se účastní na vlastní nebezpečí a jsou plně odpovědní za případné škody, jež způsobí. Organizátoři nenesou za bezpečnost ani jednání hráčů zodpovědnost. Osoby mladší 18 let smí soutěžit pouze v případě, že je členem týmu i osoba starší 18 let, která pak za ně zodpovídá.
- Tým se musí na těchto stránkách registrovat do pondělí 23. 5. 2011. Registrace bude zahájena 31. 1. 2011.
- Tým musí uhradit registrační poplatek ve výši 200 Kč do pátku 27. 5. 2011 - podrobnosti v autentizované části.
- Tým se musí dostavit na start hry minimálně 15 minut před začátkem hry.
Start, cíl, trasa
- Hra začíná v podvečerních hodinách v pátek 3. 6. 2011. Podrobné informace o startu hry (zejména místo a čas) se dozví týmy v závěrečných informacích, nejpozději ve středu před hrou.
- Hra končí v sobotu 4. 6. 2011 ve 12:00, kdy proběhne vyhlášení výsledků.
- Do cílového stanoviště musí dorazit alespoň 50 % registrovaných členů týmu.
- Tým musí být schopen předložit materiály ze všech stanovišť a musí být schopen vysvětlit principy řešení jednotlivých šifer.
- Tým se může v kterémkoliv místě hry rozdělit.
- Pokud se tým rozhodne hru vzdát, dozví se polohu cíle po zaslání ukončovací SMS (Viz "Průběh hry a systém nápověd").
- Není dovoleno přeskakovat stanoviště. Nalezne-li tým náhodou stanoviště s pořadovým číslem vyšším, než které právě hledá, nesmí si vzít zprávu. Musí nejprve najít všechna předchozí stanoviště.
- Postup týmu na základě vyluštěných zpráv může být kontrolován i na jiných stanovištích než pouze v cíli.
Stanoviště a zprávy
- Zprávy budou označeny nepřerušenou číselnou řadou a logem hry. Některá stanoviště mohou být dělená, v tom případě jsou jednotlivé části navíc označeny písmenem ze začátku abecedy (a, b, c, ...).
- V hlavičce každé zprávy bude uveden kód stanoviště. Kód stanoviště se použije při nahlášení příchodu týmu na stanoviště. Více viz sekce "Průběh hry a systém nápověd".
- Na stanovištích (není-li zřetelně sděleno jinak) si smí každý tým vzít maximálně dvě kopie zprávy. Jsou-li však na stanovišti pouze dvě nebo jedna zbývající kopie zprávy,
musí zde tým alespoň jednu kopii zanechat pro ostatní, zprávu si opsat a informovat o této situaci neprodleně organizátory.
- Zprávy se nesmí ničit ani pozměňovat.
- Zprávy jsou na stanovištích ukryty tak, aby je pokud možno nenašel někdo, kdo se hry neúčastní, proto může jejich objevení chvíli trvat. Hledejte je však maximálně do vzdálenosti 10 m od předpokládaného stanoviště.
- Pokud se ve zprávě vyskytuje informace uvozená slovy "V následujícím textu nehledejte šifru", pak následný text psaný kurzívou neobsahuje šifru a interpretuje se běžným způsobem.
- Není-li uvedeno jinak, pak je ve zprávách použita anglická abeceda o 26 písmenech (tj. A-Z, bez diakritiky a bez písmene CH).
- Pokud je použit Polský kříž, pak ve variantě bez CH (27. znak je mezera nebo prázdný znak - podle kontextu).
- Pokud je použita klávesnice, pak QWERTY.
- Pokud je potřeba počítat v textu znaky, pak se mezera, otazník, vykřičník, čárka, tečka, středník... nepočítají.
Vybavení do hry
- Oblečení a boty vhodné i do terénu. Světlo na celou noc.
- Plán Brna s rejstříkem ulic. Doporučujeme více různých plánů - na každém nemusí být vše.
- Mapa KČT "Okolí Brna - Svratecko" 1:50 000, vydání 2007 nebo 2009. Jakákoliv jiná verze mapy může být nepřekonatelnou překážkou v dalším postupu ve hře. Buzola.
- Psací a luštící pomůcky dle úvahy - doporučujeme různé pastelky, lihové fixy, zvýrazňovače, fólie, pravítko, kružítko, úhloměr,
kalkulačku, nůžky, izolepu, lepidlo, provázek, špendlíky, kalendář se svátky, periodickou tabulku prvků, Brailovo písmo, morseovka, semafor,
vlajková abeceda, binární i jiné soustavy jsou samozřejmostí. Doporučujeme naše šifrovací pomůcky.
Omezení a zákazy
- K přesunům během hry je možné použít pouze vlastního těla a dopravních prostředků IDS JMK. Není-li v samotné hře uvedeno jinak, jsou ostatní druhy transportu zakázány (např. autostop, kolo, koloběžka, kolečkové brusle).
- Je zakázáno používat GPS k orientaci a navigaci během hry. Použít GPS pro ukládání trasy k jejímu pozdějšímu vyhodnocení po ukončení hry je možné.
- Tým může využít informace od osob, které nejsou registrovanými členy týmu (tzv. "přítel na telefonu"), případně informace od náhodných kolemjdoucích. Tyto informace však mohou být pouze věcné povahy - tím rozumějte encyklopedické vědomosti, které mohou být potřebné pro vyřešení zprávy. Zapojovat osoby, které nejsou registrovanými členy týmu, do principielního řešení zprávy je zakázáno.
- Během hry je zakázáno jít záměrně v závěsu za jiným týmem (nebo týmy) s cílem nechat se vést na další stanoviště.
- Není-li výslovně uvedeno jinak, je zakázáno vstupovat do oplocených nebo jinak uzavřených soukromých prostor.
- Není-li výslovně uvedeno jinak, nehledejte informace u osob, které jsou ve službě (v práci): např. u policistů, pracovníků za přepážkami, apod.
- Hráči jsou povinni dodržovat všechna zákonná ustanovení a pravidla bezpečnosti, předcházet riziku zranění, zejména není dovoleno přebíhat rušné silnice, vstupovat do železničních tunelů, chodit po kolejišti vlaku apod. Také připomínáme, že v lesích je zakázáno rozdělávat oheň a vstupovat na území přírodních rezervací mimo značené cesty.
Průběh hry a systém nápověd
- Na startu dostane tým sadu "nápovědových šifer". Tyto šifry by měly být lehčí než běžné šifry udávající polohu následujícího stanoviště.
Řešením nápovědových šifer je jedno slovo. Počet "nápovědových šifer" je cca 2/3 počtu běžných šifer.
- Po příchodu na každé stanoviště (kromě startu a cíle) pošle tým SMS na číslo [viz startovní obálka] ve tvaru:
NAPALMNE STA
čísloTýmu hesloTýmu kódStanoviště
Tato SMS má dvojí význam:
- slouží k evidenci průchodu jednotlivých týmů stanovišti (statistika bude zveřejněna na stránkách hry),
- určuje začátek hodinového intervalu, po kterém může tým požádat o nápovědu, a dvouhodinového intervalu, po kterém může tým požádat o polohu následujícího stanoviště.
- O nápovědu lze požádat zasláním SMS na číslo [viz startovní obálka] ve tvaru:
NAPALMNE HELP čísloTýmu hesloTýmu
čísloNápovŠifry řešeníNápovŠifry
Řešení nápovědových šifer se posílá bez diakritiky. Obratem vám bude zaslána SMS s nápovědou.
- O polohu následujícího stanoviště lze požádat zasláním SMS na číslo [viz startovní obálka] ve tvaru:
NAPALMNE DEAD
čísloTýmu hesloTýmu čísloNápovŠifry řešeníNápovŠifry
Řešení nápovědových šifer se posílá bez diakritiky. Obratem vám bude zaslána SMS s řešením šifry.
- Hru lze předčasně ukončit zasláním SMS na číslo [viz startovní obálka] ve tvaru:
NAPALMNE KONEC
čísloTýmu hesloTýmu
Obratem dostanete SMS s polohou cíle.
- O pořadí týmu na konci hry se rozhoduje podle těchto kriterií
- Nejvyšší dosažené stanoviště.
- Počet vyluštěných zpráv (tj. nejvyšší dosažené stanoviště minus počet DEAD zpráv minus 1).
- Čas příchodu na nejvyšší stanoviště.